Det jag fick veta på ultraljudet

På ultraljudet fick jag veta att moderkakan ligger på framväggen vilket kan göra att jag kanske känner sparkarna senare. Jag har ju bara känt bubblande och knackningar men sparkarna kommer nog i v20. Barnmorskan mätte bäbisen och bedömde att jag är i v17 just nu (v18 imorgon) så jag får hoppa tillbaka 1vecka och 4dagar. Känns skönt att veta exakt vilken vecka jag är i nu. Förut har jag ju bara utgått efter min sista mensens första dag så nu kan jag fortsätta följa appen babygruppen och veta att det jag läser stämmer exakt med min bäbis. Eftersom att jag bara var i v17(jag trodde v19) så ska vi få komma tillbaka på ett till gratis ultraljud när jag är i v20, vilket blir super roligt! Då får vi se våran bäbis igen. Dubbel glädje! 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0