Hos barnmorskan

Tanken var att jag skulle till barnmorskan själv idag pga att jonte behövdes på jobbet men när jag satt i väntrummet såg jag älskling dyka upp genom dörren. Gud va glad jag blev! Inne hos barnmorskan pratade vi om hur det kan bli på förlossningen och hur det kan bli efteråt. Hon mätte även magen och jag följer min kurva på exakt. Hon tryckte på magen för att känna livmoderns kanter och se hur barnet ligger och då kunde hon känna barnet huvud och att hon låg upp och ner. Hon visade oss vart exakt huvudet var så både jag och Jonathan fick känna. Såå underbart, vilken känsla att kunna känna hon! Hon blev lite irriterad när vi höll på känna på hon så när barnmorska skulle lyssna på hjärtat börja hon sparka och var extremt aktiv. Pulsen låg på 154. Hon fick även hicka mitt under processen lillhjärtat ♥. Varför dom ofta får hicka beror på att dom nu övar att andas genom att andas in vatten i lugnorna och då är det vanligt att dom får hicka.
 
Jag vägde mig också och vågen visar forfarande ungefär 5 kg plus sen graviditeten starta och gud va hon hylla mig för det. Jag har inte precis varit nyttig men däremot orkar jag typ ingenting pga att magsäcken inte har så stor plats längre. Allt såg iaf jätte bra ut och det var som vanligt ett jätte mysigt besök! Nu är det endast 4 besök kvar och det blir med mindre mellanrum nu, ungefär varannan vecka, fast nu blir det på lassarettet pga att vårdcentralen hålls stängs under sommaren.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0