BM - Rutin kontroll

Imorse hade vi tid hos barnmorskan på barnmottagningen på lassarettet hos en barnmorska vi aldrig haft tidigare. Allt såg bra ut förutom mitt blodvärde. Det var väldigt lågt så hon rekomenderade att jag skulle ta järntabletter så nu måste jag varje dag ta en sån. Hon kände på magen att bäbisen är ruckbart så det jag känt har stämt. Häftigt. Skönt att veta att jag inte behöver göra kejsarsnitt pga att bäbisen inte vänt sig. Snart är hon väl fixerad. Hjärtljudet såg jätte bra ut. Magen hade växt 2cm och vågen visade 1kg plus sen sist (3veckor sen). Jag trodde det skulle visa mer för att jag tyckt att magen blivit mycket större och jag känner mig mycket mycket tyngre än tidigare plus att magen börjar spricka. Men nu förstår jag iaf varför jag varit så extremt trött och slut i huvudet på sista tiden. Nu är det ju bekräftat att mitt blodvärde är för lågt. Skönt att jag kan göra nånting åt det iaf som att äta mer leverpastej, blodpudding, grönsaker och äta järntabletter. Det kändes så mysigt att vara på barnavdelningen på lassarettet. Jag såg en nybliven far med sin bäbis i en kuvös. Åh vad jag längtar tills vår tid är inne! 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0