68 dagar kvar!

Nu går det undan! Idag är det 68 dagar kvar till BF. Jag längtar så mycket! Vissa dagar känner jag mig jätte självsäker kring förlossningen medans andra dagar känner jag oro. Jag försöker tänka positivt och tänka att jag kommer klara det, annars så vet jag att vi har bra vård här i Sverige så jag får helt enkelt förlita mig på den.
 
Lillan sparkar som en galning där inne och jag har mycket oftare sammandragningar nu. Ungefär 6-7 ggr per dag, det är lite olika. Foglossningarna börjar lägga sig eller göra mindre ont nu pga att jag är försiktigare när jag går,vänder mig och rör mig. Nu är det lite så att jag vaggar fram. Den gångstilen är den bästa för att jag ska kunna gå smärtfritt. Jag har aldrig förstått varför gravida vaggar men nu gör jag det haha. Många säger att jag har typiska pojkmagen men det är ju faktiskt så att det ligger en flicka därinne, om nu inte barnmorskan i Umeå såg fel. Nu känner vi oss väldigt redo för lillans ankomst. Varje dag går vi i bäbistankar och känner längtan. Vi tittar in i hennes rum varje dag och beundrar det, det är så harmoniskt därinne. Det som fattas i barnrummet är vita gardiner, fotölj, sänghimmel, fårmatta och skötbord sen är rummet komplett. 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0