55 dagar kvar!

Du är på dag 225 av 280. (80,4%).
Du är i vecka 33.
Du har gått 32 fulla veckor och 0 fulla dagar (v32+0).
Du är i 7:e kalendermånaden.
Du är i 9:e graviditetsmånaden (lunarmånaden).
Du är i trimester tre.
Du har 55 dagar kvar till beräknad förlossning.
 
Hur är detta möjligt! Det var ju alldelens nyss jag skrev att det var 100 dagar kvar och att nedräkningen börjar och nu står vi här och halva tiden har snart gått! Tiden går så fort! Hela graviditeten har gått fort! Jag förstår ingenting. Känns som vi plussa nyss. Vi ser framemot förlossningsdagen och jag ska skriva nu ett förlossningsbrev för man vet aldrig när det är dags. Jag hoppas såklart att hon inte kommer nu. Efter v.38 kommer jag känna mig lugn. Bäbisrörelserna känns mer. Det är typ som att hon kämpar sig ut från livmodern. Det faktiskt hur mysigt som helst. Nu kan man se och känna en fot eller ett huvud sticka ut. Åh vad jag älskar min lillbäbis fast jag inte ens vet vem hon är. Jag tycker min mage växer så sakta men alla säger att magens storlek fortfarande kommer öka. Imorse kände jag en stickande känsla på sidan av bäcknet, precis som att barnet har fixerat sig. Det är ju fortfarande förtidigt men jag tror att lillan lagts sig neråt för att stanna sådär. Jag hoppas att hon fixerat sig så jag slipper föda med barnets ben först. Vi får se om hon ligger kvar så vid nästa besök hos bvc. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0