Rotting babysäng

Första tiden efter förlossningen kommer våran bäbis sova inne hos oss. Jag kommer vara så rädd för spädbarnsdöd att jag knappt kommer våga sova själv. Jag vill ha hon så nära som möjligt så jag både kan se och höra att hon andas. (Har blivit tramatiserad pga en vän till oss vars deras bäbis dog i spädbarnsdöd..).
 
När Jonathan var liten så sov han i en rotting babysäng och den kommer nu hans lilla flicka få ärva. Vi kommer ha den ståendes mot våran säng, på min sida så jag lätt kan ta upp henne då jag ska amma. Hon kommer även få variera och ligga i babynestet mellan oss ibland. På dagarna kommer jag låta henne få sova i sin själlsäng medan jag pluggar bredvid henne i hennes rum. Jag kommer aldrig våga lämna henne utan tillsyn tills hon är minst 4 månader pga spädbarnsdöd.
 
Rottingsängen var först brun med blommigt tyg runt om men vi håller på att göra om den lite, måla den vit och sätta dit nytt tyg. Det är älskling som spraymålar den. Han är inne på första varvet. Två till imorgon sen borde den va klar. Den kommer bli så fin, med sänghimmel också.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0