Lugnet före stormen

Älskling började jobba i måndags, så hans semester är nu slut. Det betyder att resten av graviditeten kommer innebära lugna dagar för mig. Det behöver jag. Ingen förstår nog hur mycket jag har stressat i den här graviditeten. Jag är oerhört slut fysisikt men även psykiskt. Hela graviditeten har varit påfrestande, mest psykiskt. Jag har tänkt så mycket på andra att jag glömt bort mig själv. Dessa veckor som är kvar ska jag försöka njuta av att vara gravid för jag hört att man sen kommer sakna det, främst magen. Jag måste erkänna att det faktiskt är ganska mysigt att ha en rund mage och känna liv inne i magen. Men jag hade gärna skippa alla jobbiga symtomer. 
På dagarna nu försöker jag så gott det går undvika stress genom att göra saker som skapar harmoni för min själ. Jag brukar se serier, pyssla i lillansrum, njuta av sparkarna från magen, andningsöva, pyssla på gården, göra sysslor i hemmet i min egen takt, bada på kvällarna och vila så ofta jag kan. Så här kommer mina dagar då jonathan jobbar se ut. Förhoppningsvis så hjälper det här mig att vara avslappnad och redo när förlossningen startar. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0