Förlossningstankar

Ni måste se den här videon. Klicka in på länken. http://tv.aftonbladet.se/abtv/articles/84635
 
Det är ett par som är på väg till förlossningen och har kört i flera minuter. Mannen sätter igång kameran och vattnet går. Inom loppet av en minut så föder hon ut bäbisen, I BILEN. Det kanske inte var det smartaste av mig att se den här videon för den har gjort mig lite skräckfylld. Den fick mig även att tänka på hur just min förlossning kommer starta. Det kan ju vara hur som helst. Det kanske blir panikfart in till förlossningen, hinner inte till sjukhuset och föder här hemma eller att vattnet går och vi åker in i en lugn fart till sjukhuset och där sätter värkarna igång. Man kan aldrig förutse hur det kommer gå till men man kan ändå inte låta bli att tänka på det. Vilken tid kommer det starta (natten, mitt på dagen, morgonen?), vilket datum (idag, om en vecka, +2?), hur kommer det starta (blödning, vatten, kraftiga värkar?), vart det kommer börja (hemma, ute, sovandes, i badkaret?) och hur långt tid kommer det ta (kommer jag föda snabbt eller kommer det ta en hel dag) är något jag funderar på. Tiden får bevisa helt enkelt. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0