3 veckor och 5 dagar kvar till beräknad bf

Alltså vad händer med tiden, det går så fort jag hinner inte med. Jag börjar bli väldigt stressad inför förlossningen men det är tydligen vanligt att känna så. Bäcknet utvidgar sig för fullt för dom senaste två veckorna har jag haft foglossningar, det gör främst ont framtill men jag har blivit så van att jag inte orkar klaga. Framtung är jag nå så rejält, det känns när jag spelar kubb eller ska ta upp nått från golvet haha. Det smärtar när jag går så nu går jag ännu saktare. Halsbrännan kommer i perioder, men när den väl kommer så går inget att bota förutom mjölk. Jag försöker att undervika att böja mig ner nu för att jag inte ska få mer foglossningar. Det värsta just nu är att hon ligger så trångt att mina tarmar och min magsäck snart ligger i kläm vilket resulterar i att jag mår illa nästan hela tiden. Främst när jag sitter ner. Det ända som går att bota illamåendet med är något kallt som tex glass eller melon. 
 
Förlossningen kan ske när som helst nu och varje gång nånting känns annorlunda så tror jag att det är på gång. Nu har jag börjat få förvärkar tror jag för att magen drar ihop sig ovanligt mycket. Jag har gjort en lista nu på vad som behövs göras innan bäbisen kommer. En lista till mig och en lista till Jonathan. Han får göra alla praktiska saker som att städa bilen, fixa kablarna i hennes rum, klippa gräset, städa tvättstugan/toan, fixa på gården, ta ner studsmattan osv. I min lista står det saker som ta bort ogräs från blommorna, städa lillans rum, tvätta, packa klart BB-väskan, vika kläder, göra matlådor till tiden efter förlossningen osv. Tillsammans ska vi stor städa hela huset, stor städa våran säng/rum och stänga ute katterna från rummet eftersom att hon kommer sova här och då är inga katter tillåtna. Den här månaden ska vi börja kastrera dom en efter en så dom kan få vistas ute i naturen så dom inte löser så mycket hår här inne och inte är runt bäbisen. 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0