11 dagar kvar!

Jag tänkte uppdatera er lite hur jag mår just nu eftersom att vi börjar närma oss förlossnings datumet. Kroppsmässigt så känns det att det snart är dags. Jag har foglossningar som aldrig förr! Det ilar extremt mycket mellan benen i fogarna där. Nu är det slut på sammandagningar. Den senast veckan har jag haft förvärkar som smärtar på kvällarna. Jag misstänker att det inte är länge kvar nu men man vet ju aldrig. Hon rör sig mindre än förut men det beror på att hon lever väldigt trångt just nu. När hon väl rör sig så gör det ont, särskilt när hon rör på sitt huvud då ilar det mellan benen. Brösten gör extremt ont. Hur jag ska klara av att amma är en fråga jag nu ofta går och funderar över. När jag tex stått ute länge i kylan gör dom ont. Har hört talats om något som heter mjölkstockning..kan förmodligen vara det. Magen står still tycker jag. Andra säger att den blivit mindre men det stämmer ju såklart inte. Lilldonnan därinne växer ju som hon ska.
 
Psykiskt så känner jag att jag är hel lugn nu i jämförelse med förrut. Jag tar varje dag som den kommer och lever ett så lugnt liv som det bara går. Nu går vi bara och väntar in dagarna. Imorgon är det 10 dagar kvar till BF. Alltså det är otroligt häftigt men ändå lite sorligt att tiden går/gått så fort. Dock känner jag mig lite stressad över hemmet men vi jobbar på så mycket vi kan och orkar varje dag. Varje dag är så mysig. Det är pyssel i hemmet och kvällsmys varje kväll. Vi längtar såå mycket efter våran lilla bäbis!! Känslan att hon snart är ute här hos oss är helt fantastisk.
 
 
 Jag älskar att det blivit mörkt om kvällarna. Det är så mysigt att tända ljus, ligga i soffan och se på tv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0