Dagens fråga

Kommer jag att amma våran bebis? 
 
Jag kommer att försöka amma våran bebis främst för att jag tror att det gör att man skapar ett speciellt band men även för att barnet får ökad immunförsvar och för att jag kan tänka mig att det är mysigt men skulle det vara så att det inte funkar, att mjölkproduktionen inte kommer igång ordentligt så ska jag fortsätta försöka med hjälpmedel och om det ändå inte går eller gör för ont så skulle jag inte blir sur på mig själv för att jag inte fick amma, visst det skulle varit ledsamt först men jag tror nog att jag snabbt skulle inse att med ersättning så är det minst lika mysigt och speciellt. 
 
 
Jag kan tänka mig att amningen kommer kännas rogivande när man väl får igång den och att det är skönt med en lugn stund tillsammans som dagens slut. Men givetvis vill jag ha det så jämställt som möjligt men eftersom att vi mammor är skapade till att amma så vill jag gärna försöka, det handlar om högst 1 år sen kommer Jonathan få vara minst lika delaktig i allt annat såklart och vissa dagar så kommer det nog bli så att jag får pumpa ut mjölk och då får Jonathan chansen att ge flaska med ungefär samma känsla som mig. Och man vet aldrig hur länge amningen kommer fungera för mig och barnet men för mig är det viktigt att iaf försöka få det att funka för jag vill verkligen amma.
Rogivande ♥
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0