Våran helg

Våran fredag började med mys hemma och senare på eftermiddagen hälsade vi på hos Alinas gudmor som bjöd på julfika och kaffe. Efter lite fika och bus och mys med gudmor åkte vi hem till min mamma som bjöd på middag. Kyckling, klyft potatis, sallad och bröd. Vi såg idol klart och sedan rullade vi hem.

Lördag morgon började med en god brunch med älskling och sen bara mys i hemmet för Alina är jätte sjuk...IGEN. På kvällen åkte vi till stan och köpte lyxshake samtidigt som Alina fick sova djupt i bilen för det blev inte mycket sömn för Alina under dagen. Hon sover så oroligt nu när hon har det slemmigt i halsen. Hon sover i ca 5min sen hostar hon flera gånger vilket gör att hon vaknar så vi får springa och fort trycka in nappen så att hon somnar om. Ibland lyckas vi, ibland inte. 


Jag håller på att bli knäpp. Ständig oro och ständig kamp att bli av med denna förkylning. Jag hoppas detta är sista gången på länge. Hon har en riktig slemhosta just nu. Det är inte alls roligt att se hur jobbigt hon har det att andas ibland.
För att underlätta och frigöra hennes luftvägar har vi nässpray för spädbarn och en nässug. Även färdig kokssaltlösning från apotekt. Sen kör vi även på huskurer som att ha igång duschvatten på högsta värmen och stänga in oss i toan i ca 5-10min. Ångan gör att slemmet blir mer lättflytande. Högt huvudläge kör vi också på som gör att slemmet inte blir så tjockt. Alltså kudde under hennes madrass och alltid andningslarmet under. Jag hoppas hon blir frisk snart. Iaf innan onsdag för då ska hon vaccineras för kikhosta, stelkramp osv och då vill jag helst att hon är helt frisk. Men det känns tvecksamt. Den blir av vilket som för den är så viktig. Bara hon inte har feber.
Blandade känslor kring vaccination men Alinas pappa följer med om jag känner att jag inte klarar av det.

Idag har Jonathan badat Alina. Annars har vi bara tagit lugnt. Jonathan gjorde grillat till middag. Usch va Gott det var! :)

Bilder från helgen

Hon har vuxit sig ur babyneset som ni kan se. Storflickan:*
Våran sjukling<3
Favoritboken 
Alina har börjat uppskatta snuttefilten

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0