Julafton

Alinas första julafton blev jätte bra. Julen blev plötsligt mycket mycket roligare. Som när man var liten igen. Alina fick massor med fina julklappar av oss och av andra. Vi blev helt tagna av hur mycket våra nära och kära lagt till våran lilla flicka. Hon är så lyckligt lottad som har er alla i hennes liv. Dom absolut perfekta människorna man kan ha i sitt liv. 

Vi började morgonen med ett härligt bad. Julfin måste man ju vara.

Sedan åt jag och min kära en julfrukost ihop.

Efter frukosten gjorde vi oss julfina.

Innan vi for till min mamma åkte vi förbi hos gammelfaster som hade några julklappar till Alina. Efter ett kort besök hos dom bästa åkte vi till mamma för att fira julen. Efter massa julmat vart vi trötta och mys bara med familjen. Klockan gick fort och vi åkte sedan till Jonathans mamma där hans släkt befann sig. Vi drack kaffe och åt knäck sedan körde vi julklappsspelet som alltid är så roligt med hans familj. Alla tar fram sin vinnarskalle. Så kul! Efter spelet delade vi ut julklapparna. Alina fick massor med julklappar. 
Något jag kommer hålla hårt i är att lära Alina att inte bli bortskämd utan alltid tacka och minnas exakt vem hon fått den av. Så är jag uppfostrad och tacksamhet är så viktigt för en själv och för andra.

Vi åkte sedan hem till mamma igen och delade ut julklapparna (även här fick Alina överdrivet mycket!!!) och körde julklappsspelet igen fast denna gång med min familj. Alina var gnällig och övertrött så blev lite jobbigt men vi lyckades spela klart med en Alina i famnen lekandes samtidigt. Efter julkappsspelet åkte vi hem med en bil som var överfylld av saker. 
När vi kom hem delade vi lite tankar och somnade vi med ett leende på läpparna. 

Hur ska man kunna tacka tillräkligt? Jag som har så svårt att ta emot saker. Tycker det är jätte jobbigt. Inte för att jag är otacksam utan för att jag blir så rörd ända in i själen och tycker inte jag förtjänar det eftersom att jag inte gjort något speciellt. Jag hatar folk som bara tar emot och knappt tackar. Barn som bara sliter upp paketet och skiter i vem som betalat den. Ett paket är en gåva man ger en person man tycker om. Tanken bakom paketet är alltid god och att visa tacksamhet för paketet är det minsta man kan göra.

Jul med min familj


Jul hos Jonathans familj


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0