Helgen

Det har varit en riktigt bra helg!

I fredags bjöd vi över min familj på grillat och klyftpotatis. Jonathan (the grillmaster) levererade som vanligt. Köttet gör han så bra. Älskar att min karl är duktig på att laga mat. Min grej är väl mer att baka. Det är där jag hör hemma. Det blir roligt för Alina att dela båda våra intressen. Med Jonathan kan hon hjälpa att laga mat med och med mig baka kakor. 
Tillbaka till middagen. Mamma stannade till sent på kvällen så en myskväll ihop hann vi med. Storebror och Elin hade annat för sig så dom for ett tag efter maten. En mysig middag ihop blev det iaf.

På lördagen bjöd Jonathans mamma på lövbiffsrullader och potatisgratäng. Magiskt gott! Hon gör den så bra! Vi älskar den! Vi stannade ett tag in på kvällen och myste. Alina och hennes farmor hade qualitytime. Det är så fint att se! Mamma och pappahjärtat fylls med glädje. Hon har den bästa farmorn och mormorn i hela världen.

Idag tänkte vi ta det lugnt. Mysa allihopa hemma i soffan. Söndagar får bli våran familjemys dag. Då vi bara rår om varandra hemma.
Vi tänkte bara starta skotern och testa själken, bada Alina och ta en promenad. Mer än så händer det nog inte. 
Vi har en rolig men hektisk vecka framför oss så det gäller att samla krafter.

Bilder från helgen

Hon älskar att sova inlindad och fastspänd. Mysis!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0