Bvc-vaccination

Idag vaccinerades Alina på bvc. Jonathan följde med sm en trygghet till Alina för jag klarade/ville inte se nålen och eftersom att någon måste hålla i henne så behövdes jonathan. Jag tyckte det var jätte jobbigt. Stod vänd med ansiktet bort och kunde höra hur Alina gallskrek. Kunde inte hålla tårarna borta. Älskar hon så oändligt mycket att allt som gör henne ledsen är hjärtskärande för mig! Jonathan berättade att hon blev illröd i ansiktet när hon skreck. Usch så jobbigt men vilken lättnad att det är över. Nu ska hon inte vaccineras förän vid 6månader igen. 
Än så länge har Alina inte visat nå tecken på att vaccinationen besvärat henne så det känns bra. Hon är sig själv. Skrattar en massa när jag busar med hon och leker på för fullt vid lekbågen. Sköterskan sa att hon kan få lite feber nu på kvällen men att det ska gå över till imorgon. Just nu ligger hon och vilar innan den riktiga läggningen vid 23:30 (då hon vill sova för kvällen).

Alinas vikt var 5630g, 61,5cm lång och en huvudkrets på 39,5cm. 

Fortfarande en liten tös men jag tror att det beror på att hon varit sjuk hela tiden. Hon har helt enkelt inte orkat äta upp sig. Sköterskan tyckte iaf att det var normalt eftersom att hon följer sin kurva men jag hade gärna sett att hon vägde mer, särskilt nu under vinterhalvåret. Jag ammar hon nu var 2h tills hon blir frisk så hoppas på en stor viktökning. Mammas lillahjärta, tjocka upp dig nu så mamma kan va lugn hihi:).

Bilder från läggningen igår 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0