Alinas utveckling

Det har verkligen hänt mycket sen sist. 
Nu "pratar" hon så mycket! Det är långa historier hon har att säga. Hur roligt som helst att höra. Hjärtat fylls med glädje. Att man lyckats skapa ett lyckligt barn. Skratta mycket göra hon också, så länge man busar tokigt med hon. Prutta hon på magen kan funka.
Tidigare idag när jag ammade hon mumla hon samtidigt som hon sög. Lät jätte gulligt.
Det tar inte slut här utan hon kan även höjja benen i högt läge och hålla i sina fötter länge. När hon leker vid lekbågen sparkar hon bort den och tar i och drar i leksakerna som hon når.
Att klä på henne ett par byxor kan ibland vara jobbigt för hon sparkar och viftar bort mina händer. 
Hon sliter hårt i mitt hår då hon lyckas få tag på det, vilket är varje gång jag har nedsläppt. Vi hittar hela tiden hårstrån i hennes hand.
Klösa mig i ansiktet när hon får känna på det har hon också börjat göra. Om hon har långa naglar gör det riktigt ont för hon är väldigt stark i sin hand. Det roliga är att hon log sist hon gjorde det för att jag sa "aj".... Lillbusen!
Hon har en bra sovperiod just nu. Sover bra på dagen och lätt att söva. Den senaste veckan har hon sovit väldigt bra på natten också. Bara igår 7h och idag 9h i streck. Vi var väldigt glada för det:). 
Det står helt still med vändningen men alla bebisar är ju olika. Bara det här att hon kan ta tag i sina fötter ska dom inte kunna förän 5 månader men där är ju Alina tidig. Så det är individuellt. Men det kommer någon dag hon plötsligt vänder sig. Det är samtidigt vårat fel för vi har varit dåliga på att lägga henne på mage ofta. Vi måste bli bättre på det för vi vill så gärna att hon ska krypa innan hon går.
Juste! Nu när jag skriver om att gå så kom jag på att Alina står stabilt på sina ben en stund innan dom viker sig. Att hoppa är fortfarande jätte roligt och även flygplan med pappa.
Hon har börjat bli lite små kittlig på halsen och mage men inte så att hon skrattar än.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0