Matfestivalen och Besök hos gammelfaster

Igår for vi på matfesten och köpte oss något gott att äta, det blev en souvas sedan gick vi runt på stan ett tag och träffa folk innan vi åkte vidare för ett besök hos min faster. Dom bjöd på kaffe och en jätte god semla. Det var riktigt trevligt där! Vi prata gamla minnen, skrattade och njöt av varandras sällskap eftersom att vi inte träffas så ofta. Människor som dom växer inte på träd, dom är helt underbara. Faster hade handlat massor med fina saker till Alina och även tre sena inflyttningspresenter. Till Alina var det en klänning för finare tillfällen i lite större storlek, 6 par sockar, tre barnböcker, ett sminkbord och en tillhörande stol, en docksäng, en body och en mössa. Min farmor skickade med rosa gardiner till Alina och några gamla böcker till mig som pappa hade när han var liten. Som inflyttningspresent fick vi en stor glasljusskål, fjädrar och ett hjärta där det står kram. Jätte fina. Jag fick även ett par klackskor i äkta skinn och en poncho. Min faster har lätt att skämma bort människor som hon älskar och jag har svårt att ta emot. Får lätt dåligt samvete då men hon är en helt underbar som människa med ett hjärta av guld. Så ödmjuk och äkta. En person som henne borde alla få ha i sitt liv.

Bilder från matfesten





I gamfasters famn

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0