Måndag

Idag började älskling jobba. Vi har haft två helt underbara veckor av massa kärlek, familjemys och besök men nu börjar verkligheten. Jag som mammaledig och Jonathan som working man. Att vara ensam med Alina har gått bra. Hon var lite svår tröstad imorse men efter nån timma så somna hon och sov till 12:30, då badade jag henne, smorde in henne med olja, tvätta en tvätt och mös resten av dagen tills älskling kom hem. Jag hade förvänta mig en mycket jobbigare dag med lite sömn men det gick så bra. Dock kan en annan dag bli värre än den andra. När älskling kom hem lagade jag middag. Kyckling och ris med currysås. 


Att vara mammaledig känns jätte kul. Nu får jag tillfälle att lära känna min finaste dotter. Mor och dotter tid. 

Jag har just ammat lillhjärtat och la upp henne på axeln för att rapa men som vanligt somnar hon istället. Vi har fått en riktig sömntuta hihi. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0