Blåbär

Ikväll tog jag och älskling en promenad ut till skogen för att plocka blåbär. Det var mycket roligare än vi trodde. Rogivande att vara ute i naturen med bästa sällskapet. Vi gjorde detta till en tävling. Den som plockade mest blåbär får massage ikväll. Jag plockade lite mer än han hihi. Vi var ute i 1h och 20min sen blev jag less. Älskling hade gärna velat plocka mer men vi får ta resten i helgen. Min kropp orkade inte mer. Tanken bakom plockandet var främst för att skynda på starten på förlossningen men även för att vi vill göra blåbärspaj till gästerna som hälsar på när vi kommit hem från bb och för att göra blåbärssylt till plättar som älskling älskar. Vi har fryst in blåbären för att göra pajen och sylten i helgen. 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0