Beräknat förlossningsdatum - 9 Augusti

Idag är det beräknat förlossningsdatum för vår lilla bäbis men än har det inte hänt nått. Jag har sedan några dagar tillbaka börjat känna en mensliknande smärta i magen som är dov och ilande ibland och även att det strålar i nedre ryggen. Jag har såklart googlat och denna smärta kan vara ett tecken på att dagarna närmar sig. Kroppen förbereder sig för förlossningen. Igår när jag badade märke jag en jätte liten blodig slemig klump i vattnet som kan ha varit slemproppen, eller iaf en del av det. Jag hoppas det var det. Annars så är jag ovanligt trött hela tiden. Skulle kunna sova en hel dag om jag fick bestämma men jag måste röra på mig också. Lillan busar på mycket mer än vanligt om nätterna och det gör så ont. Hon måste ha blivit jätte stark för sparkarna hon ger ifrån sig och hur hon hoppar på huvudet känns nå så rejält mycket. Det ilar och ömmar. Jag undrar hur långt bort hon är nu. Hoppar hon några ggr till måste väl vattnet gå kan jag tycka.
 
Jag kan inte förstå att jag nått 100% nu och varit gravid i 280 dagar. 9 månader som både varit fantastisk och förjävlig. Om högst 2 veckor så får vi äntligen träffa hon som myst och tillverkats i min mage så länge. Jag lovar att jag kommer meddela här på bloggen när det är dags. Håll utkik. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0