Tid hos barnmorskan

Igår hade vi tid hos barnmorskan. Hon mätte magen, tog blodprov, vägde mig och lyssna på våran plutts hjärtljud. Allt såg och lät jätte bra ut. Det är alltid mysigt att vara där. Våran barnmorska är så himla lugn och har en jätte fin personlighet. Man känner sig verkligen jätte trygg med henne! Hon gav oss också informationsblad om ett föräldragruppsmöte i maj och såg gav hon mig papper om moderskapsbevis som jag ska skicka in. Det var iaf ett jätte mysigt besök som sagt. Längtar till nästa gång. Jag älskar när fokuset ligger hos våran bäbis. Det är en obeskrivlig känsla att se sitt ofödda barn och få höra att allt är bra. Ständigt är man orolig för sin plutt. Mammainstinkten utvecklas nog redan under graviditeten.
Mina tankar är ständigt hos min plutt och för varje dag blir längtan större och större. Tänk att man kan älska sitt barn trots att man knappt vet vem det är för jag känner mig redan bunden till detta barn. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0