Skiss på babyrummet

 
Jag gjorde en snabb skiss på babyrummet, alltså hur jag har tänkt att möblera och vad för möbler jag tänkt ha.. Just nu så väntar vi på spjällsängen annars har vi just nu ett litet bord, garderoben och en vägghylla uppe. Det resterande kommer vi köpa med tiden. Nu är det inte länge kvar innan vi ska börja tapetsera. Vi kommer nog börja i början på Maj. Alltså om ca två veckor. Det ska bli skönt att så gott som det går bli klart till sommaren så man slipper hålla på att renovera i babyrummet när man vill lägga fokuset på utemöbler och gården.
 
Så här har jag tänkt inreda babyrummet. Tänk att det är så här det kommer se ut tills våran bäbis är mer rörlig. Då kommer vi göra rummet mer lekfullt men första bäbis tiden vill vi att rummet ska sprida en känsla av mys och ro.
  • Skötbord med hylla ovanför med tuttlådan, gosedjur och en vit liten ljuslykta.
  • En golvhylla med en bild från ultraljuset och nått annat fint.
  • En mysig fotölj med en vägg bokhylla ovanför eller på sidan. 
  • Fönster me söta gardiner, nattlampa och nått annat.
  • Ett mini bord med leksakslåda under och på bordet en kristallglaskula. 
  • Spjällsäng med en sängmobil med mysiga läten.
  • Mysigt mjukt fårskinn på golvet som hen kan ligga och mysa på.
  • Garderob med babykläder. Och även två till inbyggda garderober med filtar, babylakan osv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0