Allmänt - tankar

Min relation

Sen jag blev gravid så har jag och Jonathan kommit varandra betydligt mycket närmare. På något sätt värderar jag honom mycket högre nu än förrut. Jag känner mig så otroligt glad att just han ska bli mitt barns pappa. Han är en så fin människa. Som bryr sig om allt och alla. Han behandlar alla med respekt, är en väldigt social person och bjuder in alla i ett samtal. Vi är så otroligt lika i vårat tankesätt och han växer för varje dag i mina ögon. Vi har varit tillsammans sen långt tillbaka och vi har vuxit tillsammas starkare än någonsin. Det finns ingenting som vi inte gått igenom tillsammans. Han är min absolut bästavän och jag skulle aldrig vilja byta ut han mot nån! I mina ögon är han perfekt och jag är så stolt över han! Över allt han har åstakommit i sitt liv. Att vi snart ska bilda en familj ihop känns så rätt!! Jag är så otrolig lycklig med han och det ska bli så kul att se kärleken mellan han och vårat barn. 
 
Hur har jag förändrats?

Jag har alltid varit en ganska ödmjuk människa men sen jag blev gravid har jag blivit det extremt mycket. Det sägs ju att man blir känsligare som gravid just för att man lättare ska knyta an till sitt barn och jag känner verkligen att det stämmer. Jag har blivit mer kärleksfull till dom som står mig nära och jag har lättare för att öppna upp mig än förut. Jag var som en stängd bok förut men idag har jag lärt mig att misstag och tårar är okej. Det har gjort att jag känner mer fröjd till livet och hoppfull inför framtiden. Man blir ju dock mer egen när man är gravid och med egen menar jag att bäbisen och jag är ett och jag berättar inte alla mina bäbistankar öppet. Man blir lite asocial som gravid. Längtan och väntan på bäbisen tar upp all min kraft och tid till dom resterande. Folk runtomkring tycker att vi borde hitta på nånting om dagarna men vi känner inte ett lika socialt behov som förr och det är väldigt vanligt att man känner så som gravid. Fantasin om sitt barn känns så nära och verkligt att inget annat är viktigt. Jag vill bara avsluta med att säga att jag är så otroligt nöjd med min familj, jonathans familj, släkt från bådas sida och våran kompiskrets. Vi kunde inte haft det bättre och jag är så glad att det finns så många fina människor runtom oss och att ni snart kommer vara delaktiga i våran bäbis liv. Det känns så bra ska ni veta. Vi älskar er allihopa!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0