Hur du blir av med förkylningen fortast!

Ni ska få ett tips på hur man kan blir frisk snabbare. Jag ska köra på 5an när jag skrivit klart och hoppas jag min sjukdom bara håller i två dagar, annars brukar jag vara sjuk i minst 3 veckor och så får de inte bli!! Hemligheten med att bota förkylning är att svettas så mycket som möjligt för då ska tydligen sjukdomen försvinna med svettet.
,
1. När du sover ha på högsta värmen i rummet och låt svettet rinna om de kommer nå.
2. Bada så ofta du kan eller duscha med hög värme.
3. Gör te på morgonen och kvällen, kamomill-te hjälper bäst!  - inge socker men honung funkar skit bra!
4. Ät en hel vitlöksklufta, det kommer bli starkt som fan men de ger nytta så pröva iaf.
5. Koka upp vatten i en stor kastrull och lägg huvudet ovanför kastrullen när de börjat koka. Sen lägger du en torr handduk över huvudet så att du blir instängd med kastrullen i ångan. Svårt att förklara men hoppas ni förstod. Det kommer att få dig att svettas jätte mycket! Här har vi bästa bilden för min förklarning.
6. Sen ska ju tydligen lite sprit eller whisky hjälpa men de är inte värt de.
7. Håll dig hela tiden varm,du får gärna ta på dig överdrivet med kläder,men så länge du håller dig varm så klarar du dig.
8. Värm upp en värmekudde och lägg den på halsen.
9. Smörj Vicks Vaporub över hela halsen, jag har de nu. Vicks halstabletter funkar också bra. Tänk på att tvätta händerna direkt efter (viktigt).
10. Sist men inte minst! Snyt dig när de känns snorigt, dra inte in skiten!! Annars funkar väll nässpray, jag kör på Otrivin.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0