....Lite tankar bara!

Måste bara tacka Hugo Rosas för ett sånt underbart inlägg som säkert fick många att tänka. Han har så himla rätt i allt han skriver. Varför sörger alla för de som hänt i Norge när det finns tusentals i världen som blivit drabbade på samma sätt, tänder ni då ett ljus varje gång något sånt händer? Tror jag knappast. Visst jag vet att dom är vårat grannland men so what? Alla är lika mycket värda och jag skiter i om dom är mitt grannland? Personen som orsakde de som hände i Norge är ett stort jävla psykopat men inte sitter jag och gråter över det. Det finns så många som blivit drabbade så jag tänder hellre ett ljus för alla som dött just idag än att sitta och sörja över just det som hände i norge. Visst det är jävligt synd att det hände de i Norge och jag sörjer med alla som nu ska gå igenom förlusten av någon nära och kära, jag vet hur det känns. Det är samma sak de här med att artisten Amy dog. Det blir ju sån himla stor sak av det, som om hon skulle betyda mer än oss andra. Folk dör hela tiden och visst det är synd att Amy dog, hon var bra och hon har säkert berört många fans men hon är inte bättre än oss andra. Förlåt att jag är lite kall men tänk efter riktigt noga om det är jag som är kall eller om det är ni som är de som tycker att det är större grejj bara för det, när det sker sånna saker hela tiden och knappt lägger märket till det. Ni som förstår kan ju läsa Hugos inlägg, han gick inte så djupt in på ämnet men lite skrev han iaf - http://hugorosas.se/home/1-allmant/2474-lite-tankar-bara.html#comments


.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0